top of page
חיפוש

איך התמודדה MG5 הסינית עם מבחן בטיחות? תלוי בצמיגים

עודכן: 28 בפבר׳

כולנו כבר מכירים את חשיבות הצמיגים לבטיחות הרכב, ובכל זאת רבים בוחרים לעיתים בפתרונות הזולים יותר, ולאו דווקא המומלצים. במקרה של מבחן הבטיחות שנערך ל-MG5, מסתבר שגם המומלץ לא תמיד כדאי.

פורסם YNET עי הלל פוסק|05.06.23


mg5 car test dru
הסינית במבחן בטיחות mg5

ה-MG5 נבדקה במבחן התחמקות ממכשול
הצטיינה עם צמיגי מישלין, עברה בקושי עם צמיגי מקסיס

האייל הצפוני: המגזין השוודי Teknikens Värld נחשב לאחד המוערכים בתקשורת הרכב העולמית, ומבצע באופן קבוע מבחני בטיחות דינמית הכוללים תמרון המכונה "האייל הצפוני" (Moose, האחראי לתאונות רבות בסקנדינביה), ומדמה מצב חירום שבו יש להתחמק ממכשול בעזרת סדרת תמרונים חדים.


השבדים ביצעו מבחן דומה ל-MG5, החשמלית סטיישן-משפחתית ששיווקה בישראל יתחיל בקרוב, והיא סיימה אותו עם תוצאה מעולה. את התמרון הצליחה לבצע במהירות 80 קמ"ש, תוצאה סופר מרשימה וגבוהה למשל מזו שהשיגה טסלה מודל 3. זאת למרות שבשונה מהחשמלית האמריקאית, הסינית מבוססת על פלטפורמה מוסבת של דגם בנזין. אבל כעת מפרסמים אנשי המגזין מבחן בטיחות נוסף ל-MG5, עם תוצאה נמוכה יותר ומהירות מרבית של 72 קמ"ש לתמרון. הסיבה: הצמיגים.


צרפת מול טיוואן: חשוב להדגיש כי מבחינת המגזין לא מדובר בכישלון, שכן 72 קמ"ש הוא רף המהירות הנדרש כדי לקבל ציון 'עובר'. הסיבה לפער היא העובדה שה-MG5 משווקת עם אפשרות בחירה בין שני יצרני צמיגים כציוד תקני, כמקובל בתעשייה.

צמיגים מידה זהה כמובן (215/50R17) אבל במקרה הראשון מדובר במישלן הצרפתית (פרימסי 3), ואילו במקרה השני אלה צמיגי מקסיס הטייוואנית מסדרת פרימטרה 5. לדברי המגזין, "הפערים בין המכוניות היו גדולים עד כדי כך שהתחושה הייתה כאילו מדובר בשתי מכוניות שונות. עם צמיגי מקסיס האיזון של המכונית נעלם, עם רמת אחיזה משתנה שקיימת וברגע נעלמת, הופכת את הנהיגה במצב זה לקשה הרבה יותר ופוגעת ברמת הבטיחות".


המבחן שערכו השבדים מביא למודעות הציבור בצורה מוחשית וממשית את הקשר בין סוג ואיכות הצמיג לרמת הבטיחות של המכונית. ראוי לזכור כי המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית מייצר אתגר רב ליצרניות הצמיגים, שכן ברכב חשמלי הם נדרשים לעמוד בעומסים גבוהים בהרבה מברכי הבנזין. הפערים בין היצרניות גדלים כך, גם כאשר מדובר במותג שמאושר להתקנה. אין ספק שב-MG יבחנו את התוצאות בעיון ואולי גם יקבלו החלטות רלוונטיות.

כדאי לחושב על זה בפעם הבאה שמחלפים צמיגים לרכבים חשמלים.


67 צפיות0 תגובות
bottom of page