top of page
חיפוש

ביצועים שנעשו כדי להחזיק מעמד- Performance made to last

עודכן: 9 באפר׳

הצמיגים מתחילים להתבלות ברגע שהם מותקנים והביצועים משתנים עם הזמן.

עם "ביצועים שנעשו כדי להחזיק מעמד", -"Performance made to last"

שהוא חלק בלתי נפרד מהמבנה הגנטי של צמיגי מישלן, ניתן לשמור על מרחק בלימה קצר

אפילו במגבלת שחיקת סולית הצמיג החוקית.


רכב חשמלי "שוחק צמיגים" בקצב מהיר פי שניים מרכב מקביל עם מנוע בעירה פנימית.

המשקל הנוסף של רכב חשמלי עולה לנו בגומי יקר. בישראל יותר יקר

חברת הסקרים J.D. POWER אשר מתמחה בענף הרכב.

פרסמה את תוצאות סקר האמינות השנתי בו עולה בברור כי

בעלי רכב חשמלי נאלצים להחליף צמיגים בקצב כפול מזה שנדרש מבעלי רכב עם מנועי בעירה

פנימית במהלך שלוש שנות הבעלות הראשונות על הרכב שלהם.

נהגים שואלים את עצמם באופן קבוע שתי שאלות לגבי הצמיגים שלהם: "האם אני בטוח עם הצמיגים שלי?"

ו"מתי עלי להחליף את הצמיגים שלי, כדי להיות בטוח שאני בטוח?"

"ביצועים שנעשו כדי להחזיק מעמד" הוא המחשה למחויבות של MICHELIN להבטיח לך חווית נהיגה ארוכה ובטוחה מהקילומטר הראשון ועד האחרון, כלומר עד למגבלת הבלאי החוקית המאפשרת החלפת צמיגים בתדירות נמוכה יותר, חיסכון בכסף ותורם לעתיד בר קיימא נקי וירוק יותר.

זה win-win: ניצחון עבור הנהג וניצחון עבור כדור הארץ.


michelin e primacy tyre -  eco-Responsible, made to last
michelin e primacy tyre - eco-Responsible, made to last

שתי הסיבות לבלאי מוגבר של צמיגים ברכב חשמלי הם המשקל הרב,

בממוצע גדול יותר ב-30-40% ממשקלם של כלי רכב בעלי מנועי בעירה,

והמומנט הרב שמופק על-ידי מנועים חשמליים.

ככל מאיצים חזק, מהר ויותר ברכב חשמלי – כך הם גם נאלצים לבלום חזק יותר – לא משנה אם מה שבולם

את הרכב זאת הבלימה הגנרטיבית או בלמים: הבלימה לכשעצמה דורשת חיכוך מוגבר עם האספלט.


בנוסף ככל שטווח הנסיעה של רכב חשמלי גדול יותר כך גם גדולים גודלו הפיזי של הרכב ובעיקר המסה של הסוללה החשמלית שמותקנת בו, ולכן גם בלאי הצמיגים גדל.

רוב כלי הרכב החשמליים הם רכבים גדולים, יקרים ואופנתיים המותקנים צמיגים בקוטר גדול ובחתך נמוך יחסית הנוטים לבלאי מהיר יותר.  צמיגים כאלה יקרי יותר מצמיגי רכב "ממוצעים" גם בחו"ל.


לכן "Performance made to last" מייצגים את הרוח החדשנית של מישלן: היא פרי של אלפי שעות של מחקר ובדיקות קפדניות. המומחים של מישלן ערכו אינספור נסיעות מבחן בתנאים הקיצוניים ביותר כדי להבטיח שביצועי הצמיגים שלנו יישארו גבוהים לאורך זמן לנסיעה בטוחה ומהנה יותר בטווח הארוך.

במילים אחרות, ביצועים הם כמו בלימה, אחיזה, ויציבות שווים בחשיבותם עד למגבלת הבלאי החוקית של סוליית הצמיג.


עצה טובה לסיכום

ככל שלומדים לחיות עם רכב חשמלי אפשר לשפר את הנהיגה ולמתן את התאוצות, ובהקשר הזה עוזר לזכור שכל בלימה – בוודאי בלימה חזקה – היא תשלום על תאוצה מוגזמת.

קשה לרסן את ההתלהבות הראשונית מנהיגה ברכב חשמלי אבל ככל שזוכרים את המחיר של הגומי אפשר לצמצם את הבלאי והשחיקה שלו.

התרומה הגדולה ביותר לחיסכון תושג באמצעות רגל עדינה על דוושת התאוצה או נהיגה במצב 'ECO', וחשוב גם לבצע רוטציה של הצמיגים אחת לשנה ולהקפיד על לחצי ניפוח נכונים.


36 צפיות0 תגובות
bottom of page