top of page
חיפוש

מישלן מציגה צמיגים ספורטיביים לרכבים חשמליים

עודכן: 7 בפבר׳

עד כה נאלצו נהגי רכבים חשמליים להתפשר בין צמיגים המסייעים לשמירה על טווח הנסיעה, לבין כאלו המספקים אחיזת כביש מקסימלית וביצועים טובים.


הצמיגים החדשים מסדרת "פיילוט ספורט EV" שמציגה מישלן, יצרנית הצמיגים המוכרת והוותיקה בעולם, אמורים לפתור את הבעיה הזו.


אלו צמיגים מהפכניים, שפותחו על ידי החברה הצרפתית במיוחד בעבור רכבים חשמליים, במיוחד לדגמים הספורטיביים. יש להניח שנסיעה במהירות גבוהה מאוד בעיקול תעניין פחות את מרבית הנהגים – אך לנוהגים בפורשה טייקן או בטסלה מודל S שמציעה הספק של מעל ל-1,000 כ"ס – זה כבר סיפור אחר.


 צמיגים ספורטיביים לרכבים חשמליים
GAME CHANGING TYRES FOR ELECTRIC VEHICLES

ניתן להשתמש בצמיגים רגילים לרכב חשמלי, אך צמיגים ייעודיים לרכב חשמלי מציגים יתרונות רבים.

על פי חברת מישלן, פיתוח הצמיג הייחודי התאפשר בעיקר בזכות הניסיון העשיר שצברה יצרנית הצמיגים בליגת הפורמולה E – המשמשת לניסויים רבים הקשורים לרכב חשמלי.


מלבד אתגר הטווח, צמיגי הרכבים החשמליים נושאים משקל גבוה יחסית – נושא שמישלן נדרשה לתת עליו דגש מיוחד בתהליך הפיתוח הארוך. מישלן מבטיחה שהצמיגים החדשים מפחיתים את רעש החיכוך של הגומי עם הכביש בצורה משמעותית, ובמקביל – משפרים את הביצועים גם בכבישים רטובים ויבשים.


הסוללות ברכב חשמלי מוסיפות לרכב משקל רב, ועל כן שיש להתייחס לכך בתכנון הצמיג. למשקל גם השפעה נוספת בתכנון מבנה סוליית הצמיג בכל הקשור ליכולת פינוי מים (הימנעות מציפה) – ככל שהרכב קל יותר נדרשת יכולת פינוי גדולה ומהירה יותר של מים מהצמיג, ולכן נדרשות גם תעלות ניקוז גדולות יותר לרוחב הצמיג.

נתון משמעותי נוסף הוא ההתייחסות למומנט המרבי של רכב חשמלי שהוא גם גבוה יותר מרכב בעירה פנימית (במשקל ובמידות דומות), וגם מגיע לשיאו מייד לאחר הלחיצה הראשונה על דוושת התאוצה. בנהיגה, למשל ביונדאי "קונה" (Kona) החשמלית עם מומנט מרבי גבוה של 40 קג"מ, קשה לצמיגים להתמודד (גם בלחיצה קלה על דוושת התאוצה) עם המומנט הרב. כתוצאה מכך נדרשת בקרת האחיזה ברכב להתערבות ממושכת. זו אחת הסיבות שמרבית יצרניות הרכבים החשמליים בחרו בתצורה של הנעה אחורית (או כפולה) ולא קדמית.


ישנם שני נתונים משמעותיים נוספים הדורשים התייחסות. הראשון הוא הפחתה של רעשי הכביש הנוצרים מהצמיגים. מערכת ההנעה החשמלית שקטה יותר ממנוע בעירה פנימית, ולכן רעשים, למשל רעשי כביש ורוח, הופכים לדומיננטיים יותר ברכב חשמלי. מסיבה זו החלו יצרני הרכבים לצייד צמיגים ייעודיים לרכב חשמלי בספוג אקוסטי פנימי המפחית את רעשי הכביש.

הנתון השני הוא הפחתת צריכת האנרגיה. רכבים חשמליים מצוידים בצמיגים גדולים יחסית, בקוטר וברוחב, ואחת מתופעות הלוואי של שימוש בצמיגים מסוג זה היא צריכת אנרגיה גבוהה הנדרשת בכדי להתגבר על ההתנגדות לתנועת הצמיגים. שימוש בתרכובות מיוחדות ותכנון מבנה שונה לסוליית הצמיג מאפשר את הפחתת צריכת האנרגיה באופן משמעותי לעומת שימוש בצמיג לא ייעודי.


231 צפיות0 תגובות
bottom of page