top of page
חיפוש

הוונטיל (שסתום ניפוח)

עודכן: 26 בפבר׳


הוונטיל הוא שסתום מכני דרכו ממלאים אוויר בצמיג. למרות ממדיו הקטנים, לאיכותו, לאופן הרכבתו ולהתאמתו ללחץ האוויר בצמיג – יש חשיבות רבה לנסיעה בטוחה ברכב.


הוונטיל הוא מעין מנעול המונע בריחה של אוויר מתוך הצמיג. הוא מורכב מצינורית קטנה עשויה גומי או ברזל ובתוכה שסתום חד כיווני המאפשר בקרה על כניסה והוצאה של אוויר מהצמיג. בעת מילוי האוויר בצמיג, הפין הקטן בפיית צינור המילוי פותח על ידי לחיצה את מנגנון הנעילה בוונטיל ובכך מאפשר החדרת אוויר.


סוגי שסתומים:


באופן כללי קיימים שלושה סוגים עיקריים של שסתומים. שסתום גומי רגיל מוצמד חישוק, שסתום גומי תואם לחץ אוויר גבוה מוצמד חישוק ושסתום מתכת תואם לחץ אוויר גבוה מהודק לחישוק. כל שסתום מותאם לסוג רכב לפי דרגת לחץ האוויר בצמיג, אופי הנסיעה, וכן סוג הגלגל עליו הוא מורכב. כמו כן, קיימים שסתומים בעלי מראה מתכתי עם פקק מעוצב או בצורה ייחודית על מנת לייפות את מראה החישוק.


כאמור, שסתומים שונים מתאימים לסוגי רכב שונים. לצמיגים הנדרשים לעמוד בלחץ אוויר וטמפרטורות משתנות, כמו רכבים ספורטיביים, יותאמו שסתומי לחץ אוויר גבוה מגומי או ממתכת בהתאמה. כמו כן, לגלגלים וחישוקים בעלי מראה ייחודי, יורכבו שסתומים מיוחדים בעלי אורך וזווית ייחודיים.


 the importance of the valve-inflating valve
חשיבות הונטיל

לסיכום, תפקיד הוונטיל או השסתום הוא לווסת את כניסת והוצאת האוויר מהצמיג. במנגנון הוונטיל ישנו קפיץ המונע את בריחת האוויר מהצמיג בעת מנוחת הקפיץ, ומשחרר אותו בזמן שהקפיץ לחוץ.


204 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page