נורית התראה על לחץ ניפוח נמוך נדלקה? רשת טייר סנטר תכבה לכם אותה!
מערכת TPMS או Tire Pressure Monitoring System – היא מערכת המבקרת את לחץ הניפוח בצמיגים. כיום המערכת היא אביזר חובה ברכבים, זאת בשל ההכרה בחשיבות השמירה על לחץ ניפוח תקין בצמיגי הרכב. צמיגים שלחץ הניפוח בהם נמוך מהווים סכנה בטיחותית, מאחר שהם גורמים להארכת מרחקי הבלימה ולפגיעה באחיזת הכביש של הרכב. בנוסף, לחץ ניפוח נמוך גורם לעלייה בצריכת הדלק, בפליטת מזהמים ולשחיקה מוגברת המקצרת את אורך חייו של הצמיג.
המערכת מבוססת על חיישנים הממוקמים בכל אחד מארבעת צמיגי הרכב, מנטרים את לחץ הניפוח בכל אחד מהם ומשדרים אותו למחשב הרכב. בחלק מדגמי הרכב מוצג לחץ הניפוח על גבי לוח השעונים ובחלקם לא, אך בכולם נדלקת נורית התראה בעת שלחץ הניפוח באחד או יותר מהצמיגים יורד אל מתחת ל-25% פחות מלחץ הניפוח הנדרש על ידי יצרן הרכב.
"הטיפול במערכות בקרת לחץ ניפוח בצמיגים דורש ידע, מקצועיות, מיומנות ושימוש בציוד ייעודי מתאים. בסניפי רשת מטפלים במערכות TPMS ומחליפים חיישנים פגומים בחיישנים תחליפיים איכותיים".
אם ברכבכם מותקנים חיישני TPMS, חשוב לדעת:
כאשר נדלקת נורה בלוח השעונים, זוהי התראה בטיחותית המחייבת בדיקה מיידית של הצמיגים וטיפול בהם במידת הצורך.
החיישנים ממוקמים בתוך הצמיגים, ולכן הם חשופים לפגיעות ולנזקים.
המערכת מתריעה רק כאשר לחץ הניפוח נמוך ב-25% מהלחץ הנדרש, ולכן אינה מהווה תחליף לבדיקה שגרתית של לחץ הניפוח.
ברשת טייר סנטר מתמחים בטיפול בחיישני TPMS:
תיקון והחלפת צמיגים ברמה מקצועית גבוהה ובאמצעות ציוד ייעודי מתקדם, המבטיחים שמירה על תקינות מערכת ה-TPMS.
ביצוע תהליכי איפוס ו"לימוד מחדש" למערכות, כנדרש על פי הוראות יצרן הרכב.
החלפת חיישנים פגומים בחיישנים תחליפים איכותיים.
הטיפול במערכות בקרת לחץ ניפוח בצמיגים דורש ידע, מקצועיות, מיומנות ושימוש בציוד ייעודי מתאים.
כיצד פועלת מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים?
מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים מנטרת באופן רציף את הלחץ בצמיגים באמצעות חיישנים הממוקמים בצמיגים (מערכת ישירה), או באמצעות שימוש במהירות הגלגלים וחיישני רכב אחרים (מערכת עקיפה). המידע שנאסף על ידי החיישנים מועבר למעבד המפרש את אותות החיישן ומזהיר את הנהג כאשר לחץ הצמיגים נמוך מידי על ידי נורת אזהרה על גבי לוח השעונים.
נורת לחץ אוויר נדלקה – מה זה אומר?
כאשר נורת ה-TPMS דולקת בלוח השעונים, פירושו שלפחות באחד מהצמיגים חסר אוויר באופן משמעותי. יש את הצמיגים בהקדם האפשרי. הנורה נכבית לאחר שהצמיגים נופחו כראוי.
נורת לחץ אוויר נדלקת ונכבית – למה?
בבקרים קרים הנורה עשויה להידלק לפרק זמן קצר ואז להיכבות. הסיבה לכך, בדרך כלל, היא כתוצאה מהפרשי טמפרטורות: בלילה הקר יורד לחץ האוויר, ובמהלך היום עולה לחץ האוויר בצמיגים עם עליית הטמפרטורה החיצונית ועם התחממות הצמיגים בזמן נסיעה.
נורת האזהרה מהבהבת לסירוגין ואז נשארת מוארת – מה גורם לכך?
כאשר נורת האזהרה מהבהבת למשך 60 עד 90 שניות ולאחר מכן נשארת דולקת – ישנה תקלה במערכת הדורשת תיקון.
האם החיישנים מייתרים את הצורך לבדוק אוויר בצמיגים?
לא פשוט לזהות בעין צמיגים עם לחץ נמוך על כן מומלץ לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים מדי חודש. מערכת ה-TPMS אינה אמורה להוות תחליף לתחזוקה שוטפת של הצמיגים שכן היא מנטרת רק את חוסר האוויר היורד מתחת לרף המינימום.
בפנצ’ריית רשת טייר סנטר ציוד ייחודי מסוגו בארץ המיועד לאיפוס ואיתור תקלות במערכת לחץ האוויר, לאיתור מהיר ומדויק של תקלות לחץ אוויר בצמיגים – לכל סוגי הרכבים.
נשמח לעמוד לשירותכם בייעוץ, הכוונה, איתור וטיפול בתקלות.
תגובות